Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- Teaching aids --- Nursing
Choose an application
Curriculum development --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching aids --- Nursing --- Planning (firm)
Choose an application
Developmental psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Educational sciences --- Boys --- Academic performance --- Masculinity --- Education --- Book --- Co-education --- Educational sciences --- Europe
Choose an application
Pauliina Remes and Juha Sihvola In the course of history, philosophers have given an impressive variety of answers to the question, What is self? Some of them have even argued that there is no such thing at all. This volume explores the various ways in which selfhood was approached and conceptualised in antiquity. How did the ancients understand what it is that I am, fundamentally, as an acting and affected subject, interpreting the world around me, being distinct from others like and unlike me? The authors hi- light the attempts in ancient philosophical sources to grasp the evasive character of the specifically human presence in the world. They also describe how the ancient philosophers understood human agents as capable of causing changes and being affected in and by the world. Attention will be paid to the various ways in which the ancients conceived of human beings as subjects of reasoning and action, as well as responsible individuals in the moral sphere and in their relations to other people. The themes of persistence, identity, self-examination and self-improvement recur in many of these essays. The articles of the collection combine systematic and historical approaches to ancient sources that range from Socrates to Plotinus and Augustine.
Philosophy --- Philosophical anthropology --- History of philosophy --- Religious studies --- Educational systems. Teaching systems --- studiesysteem --- filosofie --- geschiedenis --- wijsgerige antropologie --- godsdienstfilosofie --- persoonlijkheidsleer --- middeleeuwen --- Antiquity
Choose an application
Philosophy --- Philosophical anthropology --- History of philosophy --- Religious studies --- Educational systems. Teaching systems --- studiesysteem --- filosofie --- geschiedenis --- wijsgerige antropologie --- godsdienstfilosofie --- persoonlijkheidsleer --- middeleeuwen --- Antiquity
Choose an application
In deze bundel staan de gelijke kansen voor jongens en meisjes in het onderwijs centraal. De verschillende auteurs pleiten voor een inclusief onderwijs als een centraal idee om sociale ongelijkheid te bestrijden en gelijke kansen voor alle leerlingen te creëren. De genderinvalshoek is nog altijd nodig, zoals uit verschillende onderzoeken blijkt. In deze publicatie wordt de situatie in Schotland besproken, maar veel van de aangehaalde punten gelden ook voor andere landen. De verschillende studiekeuze van jongens en meisjes, de interactie in de klas, de verschillen in leerprestaties tussen jongens en meisjes en de toenemende vervrouwelijking van het lerarencorps zijn niet louter een Schots fenomeen. De Schotse overheid bleef niet bij de pakken zitten en liet onderzoek uitvoeren naar mogelijke strategieën om hieraan te verhelpen. Een aantal scholen geeft de wetenschappelijke en technologische vakken apart aan jongens en meisjes, om meisjes meer en actief bij die lessen te betrekken.
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Didactics --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Educational sciences --- Equal opportunities --- Gender --- Single-sex education --- Identity --- Boys --- Academic performance --- Girls --- Education --- Curriculum --- Government policy --- Book
Choose an application
In de Verenigde Staten zorgt het debat over gescheiden onderwijs in onderwijskringen voor de nodige commotie. Co-educatie is een recent fenomeen, oorspronkelijk was het onderwijs in de VS gescheiden. Het was mede onder impuls van feministen, die een zelfde curriculum voor meisjes en jongens wilden, dat er gemengde scholen kwamen. De laatste jaren worden er vragen gesteld bij deze vorm van onderwijs, onder meer door de 'paniek' die er heerst over de schoolachterstand van jongens. Ook bezorgdheid om de geringe belangstelling en prestaties van meisjes in de wetenschappelijke vakken voedt het debat. Als mogelijke oplossing hiervoor wordt het gescheiden onderwijs voor bepaalde vakken naar voren geschoven. In dit boek wordt deze optie vanuit verschillende invalshoeken tegen het licht gehouden.
Science --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Mathematics --- Single-sex education --- Boys --- Academic performance --- Teachers --- Girls --- Attitudes --- Secondary education --- Primary education --- Mathematics --- Science --- Book --- United States of America
Choose an application
In 1985 publiceerde de Duitse pedagoog en filosoof Winfried Böhm Theorie und Praxis, een pedagogisch ᆳ filosofische studie met referentiewaarde die ook ver buiten de grenzen van de Duitstalige landen weerklank vond. Böhm herinterpreteert en actualiseert op zeer overzichtelijke en heldere wijze belangrijke pedagogische grondbegrippen zoals praxis, `Bildung' of vorming, persoon en persoonswording. Deze bundel "De basisschool in dienst van de persoonswording van het kind" bevat reacties op en reflecties over de pedagogische visie van Böhm, toegepast op de onderwijssituatie van de basisschool. 1. Practici reflecteren oevr het basisonderwijs2. De pedagogie(k) van de steinerschool. Persoonlijk handelen uit inzicht3. Niets nieuws onder de onderwijszon4. Het onderwijs als dienst aan de persoonswording van het kind5 Persoonswording in de basisschool: wie, wat, waar, hoe? Een voorbeeld van nadenken over pedagogisch verantwoord basisonderwijs6. Die Grundschule als Ort der Bildung der Perrson7. Hoe organiseer je persoonsoriënterend basisonderwijs?
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Gezinspedagogiek. --- basisonderwijs --- Steinerpedagogie --- Didactics --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Maturation (Psychology) --- Child development --- Böhm, Winfried --- 772 Basisonderwijs --- GOK --- onderwijskunde --- lerarenopleiding --- 453.5 --- 473 --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Onderwijsvernieuwing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Steineronderwijs --- Antroposofisch onderwijs --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- Teaching --- Educational sciences --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Een inkijk in het leven op een internaat van een gemengde school in de Verenigde Staten krijgen we in dit boek. Het is niet zomaar een internaat en school, maar een waar de rijken en machtigen in de Verenigde Staten hun zonen en dochters heen sturen. Deze school is een 'prep school', d.w.z. een school die haar leerlingen voorbereidt op het hoger onderwijs. Afgestudeerden van deze elite 'prep schools' maken een veel grotere kans om aan universiteiten toegelaten te worden dan leerlingen uit het opbaar onderwijs. Van de 'prep schools' wordt ook wel gezegd dat ze behoren tot het inwijdingsritueel van de hogere klassen. De druk op de studenten om 'perfect' en 'de beste in alles' te zijn is zeer groot. Hun invulling van de begrippen 'mannelijkheid' en 'vrouwelijkheid' is zeer traditioneel en behoudsgezind.
Developmental psychology --- Social stratification --- Sociology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Secondary education --- Race --- Gender --- Boarding schools --- Gender roles --- Boys --- Girls --- Education --- Secondary education --- Social class --- Book --- Co-education --- United States of America
Choose an application
Om elke leerling onderwijs en zorg op maat te kunnen bieden, moeten zijn specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften in kaart worden gebracht, en de context waarin hij functioneert. Het is een hele klus, zelfs een bijna onmogelijke taak om over elk mogelijk probleem een parate kennis van de recentste wetenschappelijke inzichten te bezitten. Dit handelingsgericht handboek bundelt alvast alle inhoudelijke wetenschappelijke kennis die vereist is om de diverse diagnostische vragen te beantwoorden. Per thema of doelgroep wordt een stand van zaken weergegeven van de theorievorming en het empirische onderzoek, met een vertaling van theorie en onderzoek naar de diagnostische praktijk. Vervolgens komt een selectie van diagnostische middelen aan bod: tests, vragenlijsten, observatieschalen, interviews enz. Ten slotte gaat elk hoofdstuk in op de aansluiting tussen diagnostiek en advisering of hulpverlening.
Verpleegkunde --- Leerlingbegeleiding. --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- meetinstrumenten (psychologie) --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- 371.048 --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- zorgverbreding --- leerproblemen --- zelfbeeld --- gedragsproblemen --- dyscalculie --- motivatie --- 454.23 --- Allochtonen --- Begrijpend lezen --- Concentratiemoeilijkheden --- Diagnostiek --- Emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Gehandicapt-licht mentaal --- Gezin --- Hoogbegaafden --- Intelligentie --- Leerling-leerkracht/interactie --- Leerlingenbegeleiding --- Leerlingenrelaties --- Leerproblemen --- Lezen --- Motivatie --- Opvoedingsproblemen --- Rekenproblemen --- Spellen --- Taalproblemen --- Technisch lezen --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- Testen --- Leerlingbegeleiding --- 371.212 --- Lerarenopleiding : CVO --- 080988.jpg --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Didactische principes --- Diagnose --- Begeleiding --- 370.040 --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|